Óratípus
Minden embernek más jellegű jógaórák jönnek be és úgy gondolom, ha valaki csak annyit mond magáról, hogy jógázik, érdemes legalább az általa látogatott jógastúdió nevére - de inkább az órák típusára - rákérdezni, hogy tudjuk, mire is gondol, főleg, mivel akik nem túl elkötelezettek a jóga mellett sokszor nem is tudják, mennyi féle óra létezik.

Január végén egy jegybeírásra vártam az ELTE-n, mikor beszélgetni kezdtem egy lánnyal, aki ugyanoda várt. Szóba került a jóga és azt mondta, hogy ő azért nem jár rá, mert egyszer, amikor volt, majd elaludt és rákoncentrálni sem tudott jól. 

Én a kifejezetten fárasztó órákat szeretem, amiken legalább „légzésfigyelésnyi” ráhangolódás van, utána pedig annyira kell koncentrálnom a helyes kitartásra, hogy a gondolataimnak nem marad ideje elkalandozni. Mivel egy nem túl „mozgékony” családból származom, a jóga előtt sosem mozogtam hosszabb ideig rendszeresen. Ez persze sajnos lassabb fejlődést is eredményez a gyakorlás során. Ezért a jóga számomra mindig kihívást jelentett, leszámolást a rossz szokásokkal, valószínűleg ezért is kedvelem jobban a kitartást igénylő órákat.

E mellett, hogy a lelki fegyelmünk fejlődhessen, szükség van először a testi szinten kialakítani azt, ami ugye megint nem lehetséges egy kevésbé tudatos és koncentrált órán. Végül ráadásként még annyit, hogy a hosszabb, tudatosabb ászana kitartással érhetőek el igazán azok jótékony hatásai.

Ezekkel az érveimmel végül is elég könnyen sikerült „elcsábítanom", hogy még egyszer fusson neki a jógának, ráadásul végre lesz még egy ember, akin gyakorolhatok a barátaimnak tartott otthoni óráimon.

Kapcsolódó blogok

A jóga lelki folyamatai...
...rossz időben nehéz rászánni magunkat a jógázásra...
Idén a szokásosnál is hamarabb, április végén mentünk le először a Balatonra.
Egyéb blogok

Sokféleképpen lehet tönkretenni ezt a területet, a legtöbben mégis a stressz által okozott problémákkal küzdenek.
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy