Megmozdítani a családot
A családtagjaim nem túl „mozgékonyak”, ezért miközben jógaoktatónak tanulok és kezdek rájönni, mennyire fontos lenne a rendszeres mozgás, még ha nem is a jóga –bár akkor is ez a legjobb–, egyre jobban elkeseredek az állapotuk miatt. Nagymamám és Nagypapám is sportolt fiatalon, de végül mindketten felhagytak vele. Anyukámat meg már eleve soha nem járatták semmilyen sportkörre. Ennek ellenére Nagymamám könyvei közt volt az első jógás könyv, amiből magamtól ászanázni kezdtem. Mégis, habár nem szívesen mozognak, időközönként eszükbe jut, hogy fogyni kéne, meg jót tenne, sőt Nagymamám egészségi állapotán már csak egy nagyobb fogyás segíthetne. 

Ezek miatt novemberben kitaláltam, hogy az eddigi jógatudásommal megpróbálok segíteni nekik. Nagyon egyszerű volt a stratégiám, új étrendet írtam össze Nagymamámnak, és megkértem őket, hogy naponta húsz percet gyakorolják az általam tanított bemelegítő mozdulatsorokat. Emiatt, noha már nem otthon élek, egy hétig otthon voltam, hogy minden este együtt mozogjunk, és ezalatt kezdjék el megszokni a napi gyakorlást. Annyi volt a dolog lényege, hogy körbeültünk (fotelekbe, természetesen) a nappalinkban, és minden alapvető ülő bemelegítő gyakorlatot végigcsináltunk, csak többször, mint ha egy jógaórára melegítenénk be. Nagyon jól is ment a dolog, lelkesek voltak és vidámak, hogy milyen jól megmozgatom őket. Miután viszont magukra lettek hagyva vele, még egyszer vagy kétszer gyakoroltak, és ezt is abbahagyták. Legközelebb, amikor Nagymamámat megkértem, hogy figyeljen az étkezésére az általam leírt szempontok alapján, kinevetett. 

Függetlenül ettől azt kell, hogy mondjam, nagyon megérte foglalkoznom ezzel, mert szuper módszernek bizonyul gyors reggeli tornázásként, illetve ha nagyon fáradt vagyok, én is tudom csak ezeket a gyakorlatokat végezni. Ami pedig a legjobb, a húgom ezen felbuzdulva nemrég megkért, hogy egy ennél kicsit komolyabb gyakorlatsort állítsak össze neki, amit körülbelül fél óra alatt minden nap gyakorolhat. Össze is írtam neki egy erőnléti átmozgató gyakorlatsort, és azóta ászanázik. Hátha átragasztja a többiekre is a lelkesedést. Egy kicsit sajnálom, hogy őket kell felhoznom példának, de ha nagyon nincs kedvetek gyakorolni, jusson eszetekbe, hogy csak nehezebb lesz, én is mindig erre gondolok.

Kapcsolódó blogok

A jóga lelki folyamatai...
...rossz időben nehéz rászánni magunkat a jógázásra...
Idén a szokásosnál is hamarabb, április végén mentünk le először a Balatonra.
Egyéb blogok

Sokféleképpen lehet tönkretenni ezt a területet, a legtöbben mégis a stressz által okozott problémákkal küzdenek.
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy