Oldás torokra
 Feszültségoldás a torok területén
 
 
A női egészségünkkel való törődés során nagyon fontos, hogy figyelmet fordítsunk a torok, a nyak területére is. Sok nőnél a visszafojtott, ki nem mondott szavak, az önkifejezéssel kapcsolatos problémák, a felszínre törni kívánó, de elhallgatott mondanivalók lelki, mentális és energetikai szinten is blokkokat, elakadásokat okozhatnak, melyek akár testi tünetekben is megnyilvánulhatnak. Ha rendszeresen tapasztalunk ezen a területen problémákat (pl. pajzsmirigy-gondjaink vannak, gyakran elmegy a hangunk), illetve ha olyan élethelyzetben vagyunk, ahol támogatni szeretnénk a felszabadult, őszinte, sikeres kommunikációt (pl. kellemetlen téma megbeszélése, fontos tárgyalás előtt), akkor érdemes segítségül hívni néhány egyszerű feszültségoldó gyakorlatot, amelyek jótékonyan hatnak a torok területére. Az alábbiakban ehhez adunk néhány javaslatot.
 
Felmelegített tenyerünkkel finoman simogassuk le, öleljük körbe elölről a nyakunkat. Ezt a szeretetteli mozdulatot a mindennapokban is bármikor végezhetjük.
 
Lassan, odafigyelve végezzünk általános, a nyakat bemelegítő mozdulatokat:
- állunkat engedjük le a mellkasunkra, majd nyújtózzunk vele az ég felé,
- fejünket engedjük le a vállunkra jobbra, majd balra,
- ezután fejünket fordítsuk el egyik, majd másik irányba, állunk maradjon vízszintes,
- végül végezzünk fél- vagy teljes fejkörzéseket.
 
További könnyed gyakorlatok:
- az állunkat vízszintesen toljuk előre, majd húzzuk hátra (mintha egy asztallapon lenne),
- majd írjunk le vele vízszintes nyolcasokat a levegőben.
 
Amennyiben a nyakunk, vállunk táján feszültséget érzünk, a bemelegítő mozdulatok előtt végezzünk néhány lazító vállkörzést, néhányszor emeljük a vállunkat a fülünkhöz és engedjük le mély sóhaj kíséretében.

torok joga
 
A torokcsakra magmantráját vibrálva is harmonizálhatjuk ezt a területet: kilégzésre zengessük a HAM szótagot hangosan vagy magunkban, miközben kék színben képzelhetjük el ezt a területet. A HAM mantrát zengethetjük három egymást követő kilégzéssel is, különböző sebességben: az első kilégzésre lassan, a második kilégzésre gyorsabban, végül a harmadik kilégzésre nagyon gyorsan vibrálva.
 
Az alábbi, az OM mantra hangzóival és fejmozgással egybekötött mudrát is alkalmazhatjuk:
- az A hangzót zengetve fordítsuk el fejünket és tekintetünket balról jobbra,
- az U hangzót zengetve jobbról balra,
- majd emeljük fel fejünket és az M hangot zengetve állunkat hozzuk fentről lefelé,
- végül csendben vigyük állunkat lentről felfelé.
A négy szakaszt egyetlen kilégzés alatt hajtsuk végre. Egymás után többször is, pl. háromszor ismételhetjük. Amennyiben nehézséget okoz egy kilégzéssel végrehajtani a gyakorlatot, úgy az egyes hangzókat külön kilégzéssel, lassabb ütemben is zengethetjük.
 
Ha a körülmények lehetővé teszik, végezhetjük a szimhászanát (oroszlánpózt) is. Erről a kiváló feszültségoldó gyakorlatról például itt olvashatunk részletesen. Néhány, kifejezetten a torokcsakrát harmonizáló ászanáról pedig ebben a cikkben olvashatunk – ezeket rendszeres jógagyakorlásunkba is beilleszthetjük.
 
Természetesen, mint mindig, ha bármilyen betegségünk, elváltozásunk van a nyak és a torok területén, érdemes szakemberrel konzultálni a gyakorlatok végzése előtt.
 
Szerző: Pékó Zsanett
Naliní női jóga oktató
III. évfolyamos BHF jógamester hallgató
 

Kapcsolódó blogok

Pékó Zsanett cikke a női jóga egy kedvelt sorozatáról
Egyéb blogok

Asztrológusként úgy tapasztaltam, hogy akkor keresnek fel az emberek a kérdéseikkel, amikor olyan élethelyzetben vannak, amely problémát, feszültséget, sőt olykor megoldhatatlannak látszó nehézséget hozott a számukra.
Csillag–jóga sorozatunkban egy régi hagyományt szeretnénk feleleveníteni, s átültetni azt a mai korunk pezsgő hétköznapjainak ritmusára.
A védikus asztrológia tárgykörével egyre több és több érdeklődő foglalkozik. Nagyon sokan olyan személyek is, akik elkötelezett, mély lelki-spirituális életet élnek. Az asztrológia mennyire hiteles tudományág, mennyire van létjogosultsága napjainkban?
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy
BHF Tanfolyamok
» Senior jóga tanfolyam
Senior jóga tanfolyam Hortobágyi Gabriella 2017.03.22.

                                                       Senior jóga tanfolyam

Elkezdeni jógázni bármely életkorban lehetséges! A rendszeresen végzett kíméletes jógagyakorlatok segítenek megelőzni a betegségek kialakulását, sőt még a már meglévő betegségek gyógyításában is hatékonyak lehetnek, megfiatalítják és rugalmassá teszik a testet. A jóga az egyik legősibb tevékenység arra, hogy a lehető legtöbbet tehessük önmagunkért.

» Filozófiai istentan
Filozófiai istentan nandagopa 2017.02.14.

FILOZÓFIAI ISTENTAN

A korábbi jelentős érdeklődésre való tekintettel a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola ebben a félévben is nyitott kurzusokat hirdet. Ennek keretében az érdeklődők részvételi díj ellenében, tanfolyami jelleggel hallgathatják a levelező oktatás kiválasztott kurzusait. 

» Bhagavad-gítá
Bhagavad-gítá nandagopa 2017.02.14.

BHAGAVAD-GITÁ

A korábbi jelentős érdeklődésre való tekintettel a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola ebben a félévben is nyitott kurzusokat hirdet. Ennek keretében az érdeklődők részvételi díj ellenében, tanfolyami jelleggel hallgathatják a levelező oktatás kiválasztott kurzusait.

 

Bhagavad-gítá 7-12. fejezet – A Gítá középső hat fejezetét a mű szívének tekintik, mert – sok más bölcsesség mellett – itt esik legtöbb szó a bhakti-jógáról, a szeretet és odaadás művészetéről.  

» Védikus asztrológia tanfolyam
Védikus asztrológia tanfolyam Rághava Dásza 2015.04.14.

VÉDIKUS ASZTROLÓGIA ALAPTANFOLYAM 


» Kezdő jóga tanfolyam
Kezdő jóga tanfolyam Baranyai Gyöngyvér 2015.01.28.

A JÓGA

» Meditáció és önismeret
Meditáció és önismeret Baranyai Gyöngyvér 2015.01.28.

MEDITÁCIÓS ÉS ÖNISMERETI TANFOLYAM

» Haladó jóga tanfolyam
Haladó jóga tanfolyam Szabad Gábor 2014.01.07.

A JÓGA