A 3 legpasisabb jógapóz
Téma: Gyakorlás
A 3 legcsajosabb jógapóz után, most itt van a 3 legpasisabb jógapóz is. Az előbb említett cikkben kifejtettem, hogy a válogatás erősen szubjektív, de ha egyetértetek a választásommal, nyomjatok egy like-ot a Facebookon.
 
Ugye hallottátok már azt a szlogent, hogy REAL MEN DO YOGA, vagyis az igazi férfiak jógáznak. Igen, kedves uraim, akik még nem jógáztok itt az ideje, hogy kipróbáljátok!
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy tradicionálisan a jóga az erősebbik nem kiváltsága volt, ezért nem állnak elő azzal a kifogással, hogy a jóga olyan csajos dolog.
 
Mert az igazi férfiak nem félnek egy női energiákkal telt jógastúdióban gyakorolni, mert biztosak magukban és felvállalják a gyengeségeiket is.
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy nem attól lesznek igazi férfiak, ha súlyoktól gyötört, megrövidült izmaik miatt alig tudják bekötni a cipőjüket.
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy a hatha jóga a nyújtás mellett erőelemeket is tartalmaz, ezért nem félnek attól, hogy veszítenek az izomzatukból, ha ászanáznak.
 
De ha ez még nem volt elég meggyőző, akkor lássuk a 3 legpasisabb jógapózt, hátha ettől kedvet kapnak a kétkedők!
 
Nirálamba sírsászana – Támaszték nélküli fejenállás


 
Ez a fejenállás legnehezebben elsajátítható változata, gyakorlását semmiképpen sem ajánljuk egyedül, szakértő oktató nélkül. Aki kényelmesen végre tudja hajtani ezt az ászanát, arról elmondható, hogy a fejenállást tökéletes mesetere. A póz véghelyzetben nem olyan stabil, mint a sírsászana, ezért hosszú kitartásra nem alkalmas.
 
Vrishcsikászana II. – Skorpió kézenállásban


 
A pozíció egy éppen támadó skorpióhoz hasonlít. Ez a II-es változat nehezebb, de hatásaiban megegyezik az I-el, amelyről többet is megtudhattok az Állati jó ászanák – Győzd le a gonoszt! című cikkünkből.
 
Brahmacsrjászana – Az önmérséklet póza


 
Ó, hát ez könnyű! – gondolhatnánk első ránézésre. De nem az! Olyannyira nem, hogy alig találtam hozzá képet. Próbáljátok csak meg! Ezt akár oktató nélkül is lehet.
 
Azért nevezik az önmérséklet pózának, mert a végrehajtás alatt a gát izmai erőteljesen összehúzódnak, automatikusan létrehozva a vadzsróli mudrát, az asviní mudrát és a múla bandhát. Következésképpen ez egy igen fontos ászana a szexuális energia spirituális célok érdekében történő megőrzése szempontjából.
 
Van egy még nehezebb változata is: az Angusztászana, vagy Ujjhegyállás, amikor nem a teljes tenyér, csak az ujjbegyek vannak lent a talajon.


 
Hajrá fiúk, lehet gyakorolni!
 
Írta: Mudra-Nádas Linda

Képek forrása: Nírálamba sirsászana, Vriscsikászana, Brahmacsárjászana, Angusztászana


Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
Gauranga dász írása.
Téma: Gyakorlás
A hullapóz talán a legfontosabb része a jóga gyakorlásnak. Ez az a póz, amit a legnehezebb ászanaként is számon tartanak.
Téma: Gyakorlás
Teljes testet átmozgató ászanasor a már kialakult csontritkulásra, 90 percben

Sorozatunk bejező cikkét olvashatjátok.
Egyéb cikkek

Téma: Életmód
A mai kultúra és tömegmédia nagyon is a külcsín, a megjelenés irányába vitte a figyelmünket, sokszor azt a benyomást keltve, hogy ha csinos vagy és jól nézel ki, akkor boldog és sikeres leszel, ha pedig valamiért nem nézel ki olyan jól, akkor nem lehetsz boldog és nem érhetsz el semmit az életben.
Téma: Érdekességek
A Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola vaisnava jógamester és vaisnava teológia szakokra hirdet felvételt a 2017/2018-as tanérve, amelyekre akár már most, vagy 2017. május 22-ig bármikor lehet jelentkezni. De mit is tanítanak ezeken a szakokon?
Téma: Érdekességek
Szijártó Rita Éva vaisnava teológus szakdolgozatában a reinkarnáció tapasztalati bizonyítékai között a regressziós terápiával is foglalkozik.
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy
BHF Tanfolyamok