A 3 legpasisabb jógapóz
Téma: Gyakorlás
A 3 legcsajosabb jógapóz után, most itt van a 3 legpasisabb jógapóz is. Az előbb említett cikkben kifejtettem, hogy a válogatás erősen szubjektív, de ha egyetértetek a választásommal, nyomjatok egy like-ot a Facebookon.
 
Ugye hallottátok már azt a szlogent, hogy REAL MEN DO YOGA, vagyis az igazi férfiak jógáznak. Igen, kedves uraim, akik még nem jógáztok itt az ideje, hogy kipróbáljátok!
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy tradicionálisan a jóga az erősebbik nem kiváltsága volt, ezért nem állnak elő azzal a kifogással, hogy a jóga olyan csajos dolog.
 
Mert az igazi férfiak nem félnek egy női energiákkal telt jógastúdióban gyakorolni, mert biztosak magukban és felvállalják a gyengeségeiket is.
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy nem attól lesznek igazi férfiak, ha súlyoktól gyötört, megrövidült izmaik miatt alig tudják bekötni a cipőjüket.
 
Mert az igazi férfiak tudják, hogy a hatha jóga a nyújtás mellett erőelemeket is tartalmaz, ezért nem félnek attól, hogy veszítenek az izomzatukból, ha ászanáznak.
 
De ha ez még nem volt elég meggyőző, akkor lássuk a 3 legpasisabb jógapózt, hátha ettől kedvet kapnak a kétkedők!
 
Nirálamba sírsászana – Támaszték nélküli fejenállás


 
Ez a fejenállás legnehezebben elsajátítható változata, gyakorlását semmiképpen sem ajánljuk egyedül, szakértő oktató nélkül. Aki kényelmesen végre tudja hajtani ezt az ászanát, arról elmondható, hogy a fejenállást tökéletes mesetere. A póz véghelyzetben nem olyan stabil, mint a sírsászana, ezért hosszú kitartásra nem alkalmas.
 
Vrishcsikászana II. – Skorpió kézenállásban


 
A pozíció egy éppen támadó skorpióhoz hasonlít. Ez a II-es változat nehezebb, de hatásaiban megegyezik az I-el, amelyről többet is megtudhattok az Állati jó ászanák – Győzd le a gonoszt! című cikkünkből.
 
Brahmacsrjászana – Az önmérséklet póza


 
Ó, hát ez könnyű! – gondolhatnánk első ránézésre. De nem az! Olyannyira nem, hogy alig találtam hozzá képet. Próbáljátok csak meg! Ezt akár oktató nélkül is lehet.
 
Azért nevezik az önmérséklet pózának, mert a végrehajtás alatt a gát izmai erőteljesen összehúzódnak, automatikusan létrehozva a vadzsróli mudrát, az asviní mudrát és a múla bandhát. Következésképpen ez egy igen fontos ászana a szexuális energia spirituális célok érdekében történő megőrzése szempontjából.
 
Van egy még nehezebb változata is: az Angusztászana, vagy Ujjhegyállás, amikor nem a teljes tenyér, csak az ujjbegyek vannak lent a talajon.


 
Hajrá fiúk, lehet gyakorolni!
 
Írta: Mudra-Nádas Linda

Képek forrása: Nírálamba sirsászana, Vriscsikászana, Brahmacsárjászana, Angusztászana


Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
Yoga-sūtra I.12. magyarázat 4. Meddig kell követni a “gyakorlás” és a “lemondás” elvét?
Téma: Gyakorlás
Kocsis Kata cikksorozata azt tárgyalja, hogyan lehet teljes hídat felépíteni, miként lehet a sérüléseket elkerülve lépésről lépésre eljutni a póz kivitelezéséig.
Téma: Gyakorlás
Gauranga dász írása.
Egyéb cikkek

Téma: Ászana sorozatok
A jóga ősi gyakorlatait napjainkban terápiás célokra is alkalmazzák. Cikksorozatunkkal azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, aki a reflux tüneteivel küzdenek.
Téma: Filozófia
Yoga-sūtra I.15. magyarázat 3. A lemondás (vairāgya) hiányának eredményei
Téma: Érdekességek
Ki a leány a jógamatracon?
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy