Hétvégi 60 perces otthoni gyakorlatsor
Téma: Ászana sorozatok
Van egy óra szabadidőd jógázásra, de nem akarsz stúdióba menni? Nem teljesen kezdő vagy? Az alábbiakban egy hétvégi (jobban ráérőknek hétközbeni) otthoni gyakorlásra kiválóan alkalmas, egyszerűen kivitelezhető ászanákból összeállított, teljes testet átmozgató gyakorlatsort találtok. A sorozatban az ászanákat egy-két mélylégzésig tartsd ki, de ha erőnléted engedi, akkor akár egy percig is. Jó gyakorlást!

MENTÁLIS ÉS TESTI FELKÉSZÜLÉS:
Számodra kényelmes ülő helyzetben csukott szemmel 1-2 percig mentálisan hangolódj rá az elkövetkező egy órára.
Zengesd az AUM mantrát legalább háromszor, hogy alkalmassá tedd a tudatod a fókuszált gyakorlásra.
Szánj egy - testi állapotodnak megfelelő - kis időt a bemelegítésre négykézláb állásban.

ÁSZANÁK:
Kezdd álló ászanákkal az alábbi sorrendben:

Hasizmokat erősítő ászana:
- paripúrna-návászana (először végezd könyítve: térd behajlíva, lábszárak párhuzamosak a talajjal)

Hasonfekvő homorító ászanák:
- nírálamba-bhudzsangászana (a karokat összekulcsolt ujjakkal vagy egymás felé néző tenyerekkel hátranyújtod, s ezzel a nyújtással emeled a törzs felső részét)
S pihenj meg sasánkászanában.

Folytasd kéztámaszos gyakorlatokkal:

Pihenj meg vadzsrászanában. Jöjjenek az ülő ászanák!
Zárd az ülő ászanák sorát a gerinccsavaró vakrászanával!

Folytasd a válltámaszos fordított testhelyzetekkel!

LEVEZETÉS
Helyezkedj el szupta-pávana-muktászana tartásban és tartsd ki egy percig.
Rövid relaxáció savászanában.
Zárd gyakorlásodat az "AUM" mantra háromszori zengetésével.


A gyakorlatsort a 2014-es Jógafesztiválon Medvegy Gergely által megtartott hatha-jógaórán láthattátok.
Ha kezdő tanfolyam iránt érdeklődsz, klikk ide! Ha viszont ászanasorozatok összeállításában akarsz gyakorlatot szerezni akkor itt keress információt!

Kapcsolódó cikkek

Téma: Ászana sorozatok
A jóga ősi gyakorlatait napjainkban terápiás célokra is alkalmazzák. Cikksorozatunkkal azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, aki a reflux tüneteivel küzdenek.
Téma: Ászana sorozatok
Üzletembereknek, nyaralóknak, úton lévőknek... Gauranga Das cikke
Téma: Ászana sorozatok
A Csandranamaszkára második változata.
Egyéb cikkek

Téma: Relaxáció/Meditáció
relaxációs gyakorlat ászanázás előtt és után
Téma: Relaxáció/Meditáció
Gubán Dorka, astanga jógaoktató cikksorozata a mantrák varázslatos világába kalauzolja olvasóit.
Téma: Relaxáció/Meditáció
- avagy hogyan meditálj bárhol és bármikor
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy
BHF Tanfolyamok