Az ászana, amit jobb, ha más nem lát...
Téma: Gyakorlás

...miközben gyakorlod.

Persze lehetnek más ászanák, amiben kényelmetlenül érezheted magad, különösen ha nem tudod még tökéletesen kivitelezni. De van egy, amit teljesen mindegy ki csinálja  - a nagynevű jógi vagy a lány a szomszédból - azonnali és fergeteges reakciót vált ki a közelben tartózkodókból. Ez az az ászana, amit a jógastúdiókban is ritkán gyakorolhatsz.

Bizonyára kitaláltad: ez a szimhászana vagy szimhagardzsanászana, az üvöltő oroszlán póza.

Számos variációja létezik, eltérő kéz- és lábtartásokkal, ülőpozíciókkal. Ha elég laza vagy, akkor padmászanában (lótuszülés) csípődet előrebillentve dőlj előre, és támaszkodj meg a karjaidon magad előtt; de ha a merev csípőízület ezt nem teszik lehetővé, akkor vadzsrászanában (gyémántpóz) nyitott térdek elé - a test felé mutató ujjakkal, tenyerekre - támaszkodva vedd fel a pózt. A testsúly minden esetben a nyújtott karokon legyen; hát homorítson és a fej enyhén billenjen hátra, ahogy az oroszlán teszi mikor üvöltésébe kezd. Mert te is azt fogod tenni. Nyitott szemmel mereven nézz szemöldökök közé (harmadik szemre), s belégzést követően nyisd ki a szádat, és nyújtsd a nyelvet az áll felé, ahogy csak bírod. Lassú kilégzéssel torokból hallass "ááááááááááá" hangot.

Ha megnézzük az alábbi képeket nem kérdés, miért jobb kihagyni, ha nyilvános helyen gyakorolsz. :)


 
Nos, ha ismételten megnézed a képeket alaposabban, észreveheted a kéz és lábtartásban megnyilvánuló variációs különségeket.

S ha elég bátor vagy, küldj a info@jogapont.hu postafiókunkra egy szimhászanás képet magadról, s kiposztoljuk, illetve a galériánkba feltesszük!


Írta: DÉva


Képek forrása:
www.pondicherry-arts.com
www.my.yoga-vidya.org
www.serendipityyoga.blogspot.hu
www.tibet-club.ru
www.tararchy.blogspot.hu
www.purvavinyasayoga.blogspot.hu
www.yogaxtc.com

 


Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
A nyakfájás sokaknál mindennapos jelenség, nincs olyan ember, akinek legalább egyszer ne fájt volna a nyaka. Gyakran nincs mögötte komolyabb betegség, mégis kellemetlenséget tud okozni.
Téma: Gyakorlás
Yoga-sūtra I.12. magyarázat 4. Meddig kell követni a “gyakorlás” és a “lemondás” elvét?
Téma: Gyakorlás
Kocsis Kata cikksorozata azt tárgyalja, hogyan lehet teljes hídat felépíteni, miként lehet a sérüléseket elkerülve lépésről lépésre eljutni a póz kivitelezéséig.
Egyéb cikkek

Téma: Érdekességek
A „Börtön Szabadság Projekt”-nek köszönhetően Dél-Afrika börtöneiben a jóga rátalált egy nem sok jóval kecsegtető rajongótáborra.
Téma: Ászana sorozatok
Kevés az időd? - Egy hatékony sorozat!
Téma: Filozófia
Érdemes elgondolkodni rajta...
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy