Rövid sorozat immunerősítéshez
Téma: Gyakorlás

Minden tudatosan végzett, testfelépítésünknek megfelelő mozgás erősíti szervezetünket. Most olyan ászanákat válogattunk össze, melyek segítségével immunrendszeredet erősítheted. Természetesen ehhez nem elég egy-két alkalommal gyakorolni. :)
Az ászanákat igazítsd saját erőnlétedhez és fizikai korlátaidhoz.
Jó gyakorlást!

RÁHANGOLÓDÁS:

Számodra kényelmes ülő helyzetben csukott szemmel 1-2 percig mentálisan hangolódj rá a gyakorlásra.
Zengesd az AUM mantrát legalább háromszor, hogy alkalmassá tedd a tudatod a fókuszált gyakorlásra.


BEMELEGÍTÉS:
Csinálj néhány kör szúrjanamaszkárt (napüdvözlet gyakorlatsor). Tartsd a fokozatosság elvét!

Jöhetnek a kéztámaszos ászanák:
- adhó-mukha-svanászana
- urdhva-mukha-svanászana

Feküdj a földre és készülj a hasonfekvő homorítókra:
- bhudzsangászana
- dhanurászana
- pársva-dhanurászana
Sasánkászanával fejezd be.

Kéztámaszos fordított testhelyzetek közül a sírsászanát gyakorold, ha azt még nem megy, akkor ardha-sírsászanát.

Ülő ászanákkal folytasd:
- gómukhászana
- szupta-vírászana
- upavista-kónászana (vagy baddha-kónászana)
- parivritta-dzsánu-sírsászana
- paszcsimóttánászana
- vakrászana


Válltámaszos fordított testhelyzetek következnek és mindenképp csináld meg a kompenzáló ászanákat is:
- szálamba-szarvángászana
- halászana
- matszjászana
- széthu-bandha-szarvangászana (vagy kandarászana)

LEVEZETÉS:
Vedd fel a szupta-pávana-muktászanát és/vagy a dzsathara-parivartanászanát és tarsd ki legalább egy percig.

PRÁNÁJÁMA:
Légzőgyakorlatok közül gyakorold a kapálabhátit és nádi-sódhana pránájámát.

RELAXÁVIÓ:
Savászanában relaxálj legalább 5-10 percig, figyelj a testrészeid tudatos ellazítására.

MEDITÁCIÓ:
Meditációval zárd a gyakorlatsort. Válassz valamilyen mantrameditációt.


Összeállította: Medvegy Gergely 

Ha kezdő tanfolyam iránt érdeklődsz, klikk ide! Ha viszont ászanasorozatok összeállításában akarsz gyakorlatot szerezni akkor itt keress információt!

Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
Kocsis Kata cikksorozata azt tárgyalja, hogyan lehet teljes hídat felépíteni, miként lehet a sérüléseket elkerülve lépésről lépésre eljutni a póz kivitelezéséig.
Téma: Gyakorlás
Gauranga dász írása.
Téma: Gyakorlás
A hullapóz talán a legfontosabb része a jóga gyakorlásnak. Ez az a póz, amit a legnehezebb ászanaként is számon tartanak.
Egyéb cikkek

Téma: Érdekességek
A céltudatosság póza: visvámitrászana másképpen. Diós Éva sorozata
Téma: Életmód
Vaisnava etikettről szóló sorozatunk első részében Vidák Vénusz vaisnava jógamester szakos hallgató segít eligazodni a Krisna-tudatú hívők öltözködési szokásainak világában.
Téma: Kipróbáltuk
írta: Nádas Judit
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy