Rövid sorozat immunerősítéshez
Téma: Gyakorlás

Minden tudatosan végzett, testfelépítésünknek megfelelő mozgás erősíti szervezetünket. Most olyan ászanákat válogattunk össze, melyek segítségével immunrendszeredet erősítheted. Természetesen ehhez nem elég egy-két alkalommal gyakorolni. :)
Az ászanákat igazítsd saját erőnlétedhez és fizikai korlátaidhoz.
Jó gyakorlást!

RÁHANGOLÓDÁS:

Számodra kényelmes ülő helyzetben csukott szemmel 1-2 percig mentálisan hangolódj rá a gyakorlásra.
Zengesd az AUM mantrát legalább háromszor, hogy alkalmassá tedd a tudatod a fókuszált gyakorlásra.


BEMELEGÍTÉS:
Csinálj néhány kör szúrjanamaszkárt (napüdvözlet gyakorlatsor). Tartsd a fokozatosság elvét!

Jöhetnek a kéztámaszos ászanák:
- adhó-mukha-svanászana
- urdhva-mukha-svanászana

Feküdj a földre és készülj a hasonfekvő homorítókra:
- bhudzsangászana
- dhanurászana
- pársva-dhanurászana
Sasánkászanával fejezd be.

Kéztámaszos fordított testhelyzetek közül a sírsászanát gyakorold, ha azt még nem megy, akkor ardha-sírsászanát.

Ülő ászanákkal folytasd:
- gómukhászana
- szupta-vírászana
- upavista-kónászana (vagy baddha-kónászana)
- parivritta-dzsánu-sírsászana
- paszcsimóttánászana
- vakrászana


Válltámaszos fordított testhelyzetek következnek és mindenképp csináld meg a kompenzáló ászanákat is:
- szálamba-szarvángászana
- halászana
- matszjászana
- széthu-bandha-szarvangászana (vagy kandarászana)

LEVEZETÉS:
Vedd fel a szupta-pávana-muktászanát és/vagy a dzsathara-parivartanászanát és tarsd ki legalább egy percig.

PRÁNÁJÁMA:
Légzőgyakorlatok közül gyakorold a kapálabhátit és nádi-sódhana pránájámát.

RELAXÁVIÓ:
Savászanában relaxálj legalább 5-10 percig, figyelj a testrészeid tudatos ellazítására.

MEDITÁCIÓ:
Meditációval zárd a gyakorlatsort. Válassz valamilyen mantrameditációt.


Összeállította: Medvegy Gergely 

Ha kezdő tanfolyam iránt érdeklődsz, klikk ide! Ha viszont ászanasorozatok összeállításában akarsz gyakorlatot szerezni akkor itt keress információt!

Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
A nyakfájás sokaknál mindennapos jelenség, nincs olyan ember, akinek legalább egyszer ne fájt volna a nyaka. Gyakran nincs mögötte komolyabb betegség, mégis kellemetlenséget tud okozni.
Téma: Gyakorlás
Yoga-sūtra I.12. magyarázat 4. Meddig kell követni a “gyakorlás” és a “lemondás” elvét?
Téma: Gyakorlás
Kocsis Kata cikksorozata azt tárgyalja, hogyan lehet teljes hídat felépíteni, miként lehet a sérüléseket elkerülve lépésről lépésre eljutni a póz kivitelezéséig.
Egyéb cikkek

Téma: Érdekességek
Gauranga dász sorozata 1.rész
Téma: Filozófia
Bakaja Zoltán (Sjámaszundara Dásza) a jóga fogalmát definiálja a Bhagavad-gítá versei alapján.
Téma: Táplálkozás
Sokszor hallom a teremben, hogy "Én azért járok edzeni, mert imádok enni, és így többet ehetek." Nos, ez bizonyos szinten talán igaz, mert egy kiadós edzéssel akár 1000 kilowattóra energiát is felhasználun
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy