Kockahasú jógi?
Téma: Életmód

Mitévő legyen az, aki tényleg kocka hasat akar?

1. Figyelj oda az étkezésedre. Minél több zöldséget és gyümölcsöt eszel, és minél kevesebb szénhidrátot és tejterméket (meg húst), annál alacsonyabb lesz a zsírszázalékod, és a derekad körül leég a háj. Ha ezt a mozzanatot kihagyod, akármennyit edzhetsz, nem fognak látszani a kockák.

2. Rendesen gyakorold a vinyászát. Ha felemelt és keresztezett lábbal ugrasz előre és hátra, lendület nélkül, és anélkül, hogy végigvonszolnád a bokáidat a földön, akkor az minden izmot megerősít a hasad körül és a medencében. Van, akinek csak ettől kocka hasa lesz, ez persze alkati kérdés is. Mellesleg a lényeg nem a hosszanti hasizom minél nagyobbra történő felpumpálása, hanem a hasizmok legbelső rétegének megerősítése a hasfal beszívása által, mert ezek az izmok vesznek részt a bandhában.

3. Felejtsd el a felüléseket. A hátradőlt, haránt és súlyzós felülések erőltetése a biztos módja annak, hogy tönkretedd a derekadat. Plusz, ha iszonyú módon megerősíted a két középsó hasizmot, akkor a hídban örülhetsz, ha egy asztal formáját fel tudod venni, mert az erős és rövid hasizom meg fogja akadályozni a hátrahajlítást. Mit tegyél akkor, ha mégis rá akarsz dolgozni a hasra?

4. 108 dropback! Ha hátra tudsz menni állásból hídba, és fel tudsz jönni, akkor gyakorold ezt minden nap 108-szor! Ez nagyon jól megerősíti a hasfalat, miközben nyújtja is a hasizmot. Emellett csinálhatsz még csónakpózt, ingapózt és utthita-dandászanát (vízszintes lábakkal kiemeled magad a tenyereden), és   ha nagyon nem férsz a bőrödben, akkor csinálj lassú lábemeléseket bordásfalon vagy húzódzkodó-rúdon! Húzd a lábaidat egészen fel a kezekig! Ez a legjobb gyakorlat a kocka has elérésére.


Természetesen egy pár év gyakorlás után a jógának nem a fitnesz és az alakformálás köré kellene koncentrálódnia, de nem árt, ha tisztában vagyunk vele, hogy a jóga ezt is tudja. És mellesleg, ahogy Lucas is mondta, kocka hassal is el lehet érni a megvilágosodást, nem? 

Írta: Gauranga dász

forrás és kép:
http://www.hotashtanga.com


Kapcsolódó cikkek

Téma: Életmód
Gauranga Dász írása.
Téma: Életmód
Yoga-sūtra I.21. fordítás és magyarázat 2. Akadályok – jógagyakorlás a kötőerők (guṇa) hatása alatt
Téma: Életmód
A szorgalmas gyakorlás
Gaura Krisna Dásza: Yoga-sūtra I.14. magyarázat 6.
Egyéb cikkek

Téma: Érdekességek
Egy program a Jóga VIlágnapjára
Téma: Filozófia
Bevezetés a védikus zene világába: A zenei hangok. Rátkai Gergő sorozata.
Téma: Ászana sorozatok
írta: Medvegy Gergely
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy