A nyár praktikus ászanái
Téma: Érdekességek

Nyaralás alkalmával nagyon fontos a pihenés, a jóleső semmittevés. Mégis hiányoznak a jól megszokott kora reggeli vagy esti együttgyakorlások a jógastúdióban? Vond össze a kettőt!

Ha hozzánk hasonlóan az aktív pihenést részesíted előnyben, akkor a jóga tökéletes választás még a nyaraláskor is. Mindenhova magaddal viheted, hiszen gyakorlása nem igényel nagy helyet, különleges ruházatot vagy eszközöket. Bárhol és bármikor jógázhatsz: hotelszobában, strandon, de még a fagyizó előtti hosszú, tömött sorban.

A következő ászanákat akár egyenként is becsempészheted a nap folyamán programjaid közé.

  • tádászana: ez egy roppant egyszerű mégis nagyon hasznos ászana, mivel javítja a testartást, nyújtja a combot, térdet, valamint formálja a hasat és a feneket; mindezek felett energetizáló hatású is. Ez a tipikus fagyiért sorbanállós ászana, de vonatra, buszra és repülőre várakozás alatt is észrevétlen végezhető.:)
  • vriksászana: elsősorban az egyensúlyérzéket és a koncentrációt fejleszti, valamint segít abban, hogy uralkodjunk a gondolataink felett, ne engedjük azokat elkalandozni. Mint valamennyi egyensúlyozó gyakorlat nagy hatással van a lelkiállapotunkra is. Nyitja a csípőt és  erősítő hatása is van hiszen formálja a lábizmokat. Utcai alkotóművészek vagy bármely más nyári látványosság bámulása közben jól lehet gyakorolni. Csak ne felejts el lábat cserélni. :)
  • tálászana: segíti az egyensúlyérzék fejlődését, erősíti a láb a hát és a kar izmait egyaránt, ezenfelül kitűnő megelőzésre vagy a már kialakult lúdtalp kezelésére. Tengerparti sétákhoz, naplementéhez és hegycsúcsokra ajánlom. :)
  • utkatászana: nem hiába hívják akarat pózának is, nem egyszerű huzamosabb ideig kitartani ezt, mivel nagyon erőteljesen megdolgoztatja a láb, valamint a kar izmait. Vizisíelés helyett ajánlom!
  • garudászana: nagyon jó stresszoldó, valamint hátfájás enyhítésére is kiválóan alkalmas, sőt még a bokát is erősíti. Strandröplabda közönségében ezzel jól el lehet vegyülni!
                        nyári jóga
  • páda-hasztászana: nyugtató és nyújtó hatású póz, nagyon hasznos gyomorfájdalmak és hasmenés esetén, így a szokatlan gasztronómiai élmények mellékhatásait kezelhetjük vele.
  • praszárita-pádóttanászana: nemcsak erősíti a gerinc és lábizmait, hanem nagyon hasznos kimerültség ellen. Ha sokat futkostál városnézés vagy szuvenírvásárlás alatt, ideális póz arra, hogy visszanyerd energiádat.
  • upavista-kónászana: ez az ászana szintén a láb izmait erősíti, és nyújtja a belső combot valamint nyugtató hatása is van. Hölgyeknek ez egy alapászana, amit célszerű rendszeresen végezni, mivel nagyon áldásos hatása van a női szervekre.
  • dzsánu-sírsászana:  tengerparti, balatonparti ászanáink egyike. Amellett, hogy nyugtató hatású, serkenti a melegben kiszikkadt vese, lép és máj működését, valamint az emésztést is.
  • paripúrna-návászana: egy erősítő ászana a hasizom fejlesztéhez és a derékszakasz izmainak erősítéséhez. Szintén a homokos part ászanáihoz sorolhatjuk. Ne tápászkodj fel csak úgy egyszerűen, hanem tarsd ki a csónakpózt pár pillanatig mielőtt felállsz a fövenyre terített törülköződről.

                   nyári jóga

  • vakrászana: masszírozó hatása van a hasi szervekre és segíti az emésztést. Ez a nyaralások alkalmával igazán hasznos lehet, hiszen ilyenkor több mindent megengedünk magunknak étkezések alkalmával. Teli hassal ne gyakoroljuk, de kiválóan bámészkodhatunk körbe ebben a pózban.
  • sásánkászana : a babapóz jó ismert pihenőpóz, stresszoldó, nyugtató hatású. Jobban el szeretnél lazulni a strandon? Alkalmazd bátran! :)

Kellemes pihenést és jógázást kívánok mindenkinek!


Vidák Vénusz


Felhasznált irodalom:
Cristina Brown: Jógabiblia. Alexandra Kiadó, Pécs, 2005.
Hatha-yoga gyakorlatok.Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola, Budapest, 2014.

Kép: yogamoves.nl, examiner.com, mimizyoga.com


Kapcsolódó cikkek

Téma: Érdekességek
Értelmezések a digitális térben, a kereszténységben, a monizmusban és a bhakti filozófiájában
Téma: Érdekességek
A látványfőzések és finomságok mellett egészségügyi méréseken és tanácsadáson vehetsz részt.
Téma: Érdekességek
A lista a ti segítségetekkel is bővíthető, a frissítések miatt pedig többször is érdemes ellátogatni az oldalra.
Ha tudomásotok van hasonló eseményekről, programokról, kérjük, jelezzétek felénk: magazin.bhf@gmail.com
Egyéb cikkek

Téma: Filozófia
Bakaja Zoltán a jóga fogalmát definiálja a Bhagavad-gítá versei alapján. A 2. fejezet 53. verse a jóga és a szamádhi közé tesz egyenlőségjelet.
Téma: Életmód
időbeosztás az ájurvéda szerint
Téma: Gyakorlás
Akadályok a jóga gyakorlás helyes kivitelezésében 1.
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy
BHF Tanfolyamok
» Senior jóga tanfolyam
Senior jóga tanfolyam Hortobágyi Gabriella 2017.03.22.

                                                       Senior jóga tanfolyam

Elkezdeni jógázni bármely életkorban lehetséges! A rendszeresen végzett kíméletes jógagyakorlatok segítenek megelőzni a betegségek kialakulását, sőt még a már meglévő betegségek gyógyításában is hatékonyak lehetnek, megfiatalítják és rugalmassá teszik a testet. A jóga az egyik legősibb tevékenység arra, hogy a lehető legtöbbet tehessük önmagunkért.

» Filozófiai istentan
Filozófiai istentan nandagopa 2017.02.14.

FILOZÓFIAI ISTENTAN

A korábbi jelentős érdeklődésre való tekintettel a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola ebben a félévben is nyitott kurzusokat hirdet. Ennek keretében az érdeklődők részvételi díj ellenében, tanfolyami jelleggel hallgathatják a levelező oktatás kiválasztott kurzusait. 

» Bhagavad-gítá
Bhagavad-gítá nandagopa 2017.02.14.

BHAGAVAD-GITÁ

A korábbi jelentős érdeklődésre való tekintettel a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola ebben a félévben is nyitott kurzusokat hirdet. Ennek keretében az érdeklődők részvételi díj ellenében, tanfolyami jelleggel hallgathatják a levelező oktatás kiválasztott kurzusait.

 

Bhagavad-gítá 7-12. fejezet – A Gítá középső hat fejezetét a mű szívének tekintik, mert – sok más bölcsesség mellett – itt esik legtöbb szó a bhakti-jógáról, a szeretet és odaadás művészetéről.  

» Védikus asztrológia tanfolyam
Védikus asztrológia tanfolyam Rághava Dásza 2015.04.14.

VÉDIKUS ASZTROLÓGIA ALAPTANFOLYAM 


» Kezdő jóga tanfolyam
Kezdő jóga tanfolyam Baranyai Gyöngyvér 2015.01.28.

A JÓGA

» Meditáció és önismeret
Meditáció és önismeret Baranyai Gyöngyvér 2015.01.28.

MEDITÁCIÓS ÉS ÖNISMERETI TANFOLYAM

» Haladó jóga tanfolyam
Haladó jóga tanfolyam Szabad Gábor 2014.01.07.

A JÓGA