Szívcsakrát harmonizáló gyakorlatsor
Téma: Gyakorlás
A jóga ászanák a hatásukat az anyagi testen túl a szervezet energetikai rendszerére is kifejtik. A testen belül működő energiát (életerőt) pránának hívják, amely a nádikban, vagyis az energiapályákon áramlik. Három fő energiapálya létezik: az egyik a gátizomzattól a fejtetőig húzódik a gerinc vonalában, a másik kettő pedig az előbbit veszi körbe spirálisan. A nádik hét helyen keresztezik egymást, itt energiaörvények, más néven csakrák jönnek létre. 
 
Minden csakrának megvan a maga saját területe és hatása. A szívcsakra a szív magasságában helyezkedik el, a mellkas közepén, és a szeretet kifejezéséért felelős. Hidat képez a bennünk lévő ösztönös és intelligens természet között, valamint kapcsolatot teremt a belső énünk és a külső világ között. Az együttérzés, az önzetlenség és a gondoskodás megélésében is nagy szerepet játszik. Karácsony táján, a szeretet ünnepén mindennek nagy hasznát vehetjük.


Az alábbi jógasor segítségünkre lehet a szívcsakra harmonizálásában.

1. Ráhangolódás
- Üljünk le keresztezett lábú ülésbe. Igazítsuk a testtartást, majd belégzéssel igyekezzünk nyugodt állapotba kerülni, míg kilégzéssel engedjünk el minden zavaró érzést és rossz gondolatot.
- Zengessük el többször az "óm namó bhagavaté vászúdévája" mantrát, amely a szívben lakó Felsőlélekhez szól.
 
2. Bemelegítés
- Végezzünk 6 vagy 9 kör szúrjanamszkárt. Az első pár kör legyen lazább, és ahogy engedi a test, szép lassan mélyítsük le a többi kört.
 
3. Ászanák


a) Álló ászanák
- Ardha-csandrászana 1 (homorítva és oldalra is)
- Vírabhadrászana 1 
- Dvikónászana 

b) Kéztámaszosok
- Adhó-mukha-svanászana 
- Úrdhva-mukha-svanászana 
- Astángászana 

c) Hason fekvő testhelyzetek
- Nirálamba-bhudzsangászana
- Szfinx póz
- Bhudzsangászana 
- Dhanurászana 
- Sasánkászanában  pihenés, majd nyújtás Adhó-mukha-svanászanában

d) Térdelő és ülő ászanák
- Parighászana 
- Pascsimóttánászana
- Ardha-matszjéndrászana
- Keresztezett lábú ülés (pl.: Padmászana, Sziddhászana, Szukhászana vagy Vadzsrászana
 
4. Pránájáma
- Mellkasi légzés
- Nádí-sódhana vagy Anulóma-vilóma 
- Teljes jógalégzés

5. Relaxáció
- Testi relaxációt követő szeretetről szóló "vizualizáció", meditáció.
 
6. Mantra-meditáció
- 3 x "AUM" mantra 
- Többször az "óm namó bhagavaté vászúdévája" mantra zengetése.
 
 
Kellemes és szeretetteljes feltöltődést kívánok!


Medvegy Gergely 

Képek forrása: egreenway.com, thespiritscience.net

Kapcsolódó cikkek

Téma: Gyakorlás
Gauranga dász írása.
Téma: Gyakorlás
A hullapóz talán a legfontosabb része a jóga gyakorlásnak. Ez az a póz, amit a legnehezebb ászanaként is számon tartanak.
Téma: Gyakorlás
Teljes testet átmozgató ászanasor a már kialakult csontritkulásra, 90 percben

Sorozatunk bejező cikkét olvashatjátok.
Egyéb cikkek

Téma: Érdekességek
A Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola vaisnava jógamester és vaisnava teológia szakokra hirdet felvételt a 2017/2018-as tanérve, amelyekre akár már most, vagy 2017. május 22-ig bármikor lehet jelentkezni. De mit is tanítanak ezeken a szakokon?
Téma: Életmód
Természetesen egy ilyen kialakult problémakört (ami pár év alatt gyakori hátfájdalmakhoz és a porckorongok deformálódásához vezethet) több oldalról és individuálisan kell megközelíteni, de emeljünk ki most egy részletet, amivel szinte mindenkinek problémája van. Ez pedig a csípőhajlító izmok megrövidülése.
Téma: Filozófia
Ahogy azt a védikus filozófia látja. Bemutatja: dr.Tóth-Soma László
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy
BHF Tanfolyamok