Jógaórák etikettje: 5 íratlan szabály, amit érdemes betartanod
Téma: Életmód
Manapság egyre többen gyakorolják a jógát és követik a különböző irányzatokat, egyéni és különböző célok eléréséért. Van aki a mindennapok hektikusságából szeretne kiszakadni. Van, aki a nyakatekert ászanákkal szeretné átmozgatni magát. És persze olyan is akad, akit az önmegvalósítás elérése törekszik. Egy viszont mégis közös mindenkiben, bármelyik csoporthoz és irányzathoz tartozik: mindenki szeretné a gondolatait lecsitítani, az elméjét megnyugtatni a jógaórán. De ha őszinték akarunk lenni, akkor ténylegesen milyen gyakran érhetjük el ezt a célt, ha az egyik résztvevő a rég nem látott ismerősének hirtelen megörül az órán és nem fogja vissza magát a társalgástól a gyakorlás alatt sem. Vagy ha a másik résztvevő a sarokban hagyja a bekapcsolt mobiltelefonját, ami biztosan megszólal, vagy rezeg. És persze olyan is előfordul a gyakorlóval, hogy késve érkezik az órára és sűrű elnézések közepette bepaszírozza magát mellénk, ráhelyezve a matracát a mi matracunkra. Ezért van néhány olyan íratlan szabály, amit minden jógázónak ismernie kellene és törekednie arra, hogy be is tartsa.

1. A jógaórára pontosan érkezem
A pontos megjelenés az órán talán mindenki számára magától értendő és nincs is mit magyarázni rajta, ettől függetlenül néhányan mégis megfeledkeznek róla. Sőt! Az óra megkezdése előtt 15 perccel javasolt megérkezni a helyszínre. Így kényelmesen át lehet öltözni és lesz idő áthangolódni az órára is. Többnyire meditációval kezdődik minden jógaóra, amit megzavarni és félbeszakítani igen kellemetlen és illetlen is egyben. Ha mégis előfordul, akkor a ráhangolódás idejére érdemes helyet foglalni a terem hátsó részében, majd csak azt követően elhelyezkedni az ászanázáshoz. Mindenkivel előfordulhat, hogy késik, csak nem szabad rendszert csinálni belőle.

2. A mobiltelefont az öltözőben tartom
Egy dologra biztosan nem lesz szükséged a jógaórán. Ez nem más, mint a mobiltelefonod. Nincs is annál rosszabb, mint amikor megszólal az órán a telefon, vagy éppen a résztvevők fotózzák és meg is osztják rögtön a hős póz felvételét a közösségi médiában. Ha hiszitek, ha nem, előfordul ilyen is. És persze, ha nem is veszik elő és nem is csörög, és még jó szándékkal le is halkítják a telefont, akkor biztos, hogy elkezd rezegni, ami ugyanolyan zavaró tud lenni. Főleg meditáció vagy relaxáció közben, amikor fő célunk, hogy kizárjuk a külvilág zavaró zajait. A zárható öltözőszekrényben biztonságban tudhatjuk a telefonjainkat és nem zavarunk vele másokat.

3. Kedves ismerősökkel az óra megkezdésekor már nem csevegek      
Nagyon szép dolog, hogy barátságok köttetnek a jógaórákon. Hasonló érdeklődésű és beállítottságú emberekkel találkozhatunk a kurzusokon, ami áldásos. Sőt nagy lehet az öröm akkor is, amikor rég nem látott arcot fedezünk fel magunk körül a jógaszőnyegen. Viszont a jógaóra előtt csevegni már nem illik, főleg, ha már a teremben vagyunk. Tiszteljük meg a tanárt csendes jelenlétünkkel! Illetve tartsuk tiszteletben, hogy mások már ráhangolódni szeretnének az órára. Ne zavarjuk őket! Ne zavarjunk másokat!

4.A jógamatracom helyzete nem kőbe vésett szentírás, avagy rugalmasan mozgok a jógamatracommal
Gyakran túlzsúfoltak a jógaórák és ilyenkor előfordul, hogy mozogni kell a matraccal. Ilyenkor fokozottan figyeljünk arra, hogy ne lépjünk mások matracára! Mindenki szeret a megszokásai szerint élni és mindenkinek megvannak a kedvenc helyei, ahová helyezi a matracát. De ne felejtsük el, hogy mindenki szabadon választhatja meg a helyét, még akkor is, ha pont a Te kedvenc helyedet nézte ki magának. És még az is elképzelhető, hogy nagyobb vagy, mint a többiek, akkor ne ragaszkodj az első sorhoz, így a kisebbek is látni fognak majd az órán.

5. Jógaóráról nem megyek el előbb, vagy ha mégis, akkor azt óvatosan teszem
Alaphelyzetben törekedjünk arra, hogy az órán elejétől a végéig részt veszünk. De van, hogy sehogysem tudjuk megoldani és előbb kell elhagynunk a jógatermet. Ebben az esetben az óra előtt szóljunk erről a tanárnak! És mindezt óvatosan, a feltűnést kerülve oldjuk meg. Létezik azért egy ökölszabály: Meditáció alatt soha ne hagyjuk el a termet! A meditációból kizökkenni és a meditációba visszatérni nagyon nehéz. Ezért ha el kell menned, akkor azt még a Savasana felvétele előtt tedd meg!

Az íratlan szabályokat betartva további eredményes gyakorlást kívánunk!

Fordította: Hortobágyi Gabriella
Forrás: http://www.asanayoga.de/blog/

Kapcsolódó cikkek

Téma: Életmód
Az örökös női szerep-férfi szerep témát nem lehet kimeríteni.
Téma: Életmód
"az a legrosszabb abban, ha valaki erős, hogy senki sem kérdezi meg, hogy hogy van"
Téma: Életmód
A pánikbetegségben a stabilitás visszaállításának 7 fontos lépése
Egyéb cikkek

Téma: Jóginterjúk
írta: Mudra-Nádas Linda
Téma: Érdekességek
2014. október 5. A főzés szerelmeseinek!
Téma: Táplálkozás
– régi adósságot törleszt Manodhara
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy