Uddzsájí - Teljes jógalégzés megtartott hasfallal

A szanszkrit ujjāyī szó „győzedelmest” jelent.


VÉGREHAJTÁSA

Kényelmesen, a szemed lehunyva  ülj. Leszűkítve a légrést a gégefedő segítségével, és a hasfalat megtartva végezz teljes jógalégzést. A légzés erőltetése nélkül koncentrálj a finom hangra a torok területén. Végezheted a jālandhara- és mūla-bandhával, erőlködés nélkül.


HATÁSA

Az ujjāyī nyugtató és melegítő hatású prāāyāma. Segít az álmatlanság megszüntetésében, és gyakorolható śavāsanában is, közvetlenül elalvás előtt. 
 

Ha úgy gondolod, hogy segítséggel, gyakorlati útmutatással könnyebben megy ennek a légzésnek a megtanulása, jelentkezz a Baktivedanta Hittudományi Főiskola tanfolyamára. Bővebb információkat itt találsz.



Összeállította: Képes Andrea és Medvegy Gergely


Felhasznált irodalom:
- B.K.S. Iyengar: Jóga új megvilágításban. Saxum Kiadó, Budapest, 1999.
- Dr. Tóth-Soma László: Jóga tiszta forrásból. Lál Kiadó, Budapest, 2008.
- David Frawley: Jóga és Ájurvéda. Foreves Kiadó, Budapest, 2003.
- Képes Andrea, Medvegy Gergely, Timárné Ozorák Zsuzsanna: Hatha-jóga gyakorlata jegyzet. BHF, Budapest, 2012.
- Medvegy Gergely, Timárné Ozorák Zsuzsanna: Ászana jegyzet 1-3. BHF, Budapest, 2010.
- Medvegy Gergely: Jógaoktató továbbképzés (oktatási segédanyag). BHF, Budapest, 2009.
- Swami Satyananda Saraswati: Ászana Pránájáma Mudrá Bandha. Satyananda Yoga Magyarországon Alapítvány, Budapest, 1999.
- Timárné Ozorák Zsuzsanna: Jógaélettan (oktatási segédanyag). BHF, Budapest, 2011.


Kapcsolódó gyakorlatok

Jālandhara-bandha
összeállította: Képes Andrea, Medvegy Gergely, T. Ozorák Zsuzsanna
írta: Medvegy Gergely és Képes Andrea
a nap kezdete, minden jó dolog eredete
Egyéb gyakorlatok

Jānu-śīrṣāsana
írta: Medvegy Gergely, Képes Andrea, T. Ozorák Zsuzsanna
Vīrāsana
írta: Medvegy Gergely, Képes Andrea, T. Ozorák Zsuzsanna
Parighāsana 1
írta: Medvegy Gergely, Képes Andrea, T. Ozorák Zsuzsanna
Kereső
Ászana kereső
A test helyzete:
Törzs és (támasztó) láb viszonya:

vagy